Sufleu de sfecla rosie

Pe vremea cand incercam sa ma las de carne, am descoperit cateva retete satioase si cat de cat bune la gust, dar tot nu am reusit sa stau mai mult de 2-3 zile fara carne. Doua din aceste retete sunt: sufleul de sfecla rosie cu branza si sufleul de sfecla rosie cu cartofi si branza. De dragul dietei o gatesc mai mult pe prima, dar bineinteles ca imi place mai mult cea cu cartofi. 

Sufleu de sfecla rosie cu branza:

  • 2-3 bucati de sfecla rosie ( aproximativ 1 kg )
  • 1 ou
  • 20 de linguri de fulgi/tarate de ovaz ( cine nu tine regim poate folosi faina ) 
  • 200 ml lapte
  • 400 g branza sarata 
  • sare, piper, usturoi dupa gust
Se fierbe sfecla rosie timp de o ora. Dupa ce se raceste se paseaza in blender. Se adauga laptele, faina, oul si condimentele. 
Daca vi se pare prea apoasa compozitia, adaugati treptat faina pana se absoarbe excesul de lapte. 
Intr-o tava cu peretii inalti se adauga un strat de sfecla rosie ( jumatate din compozitie ). Tava poate fi unsa cu ulei si tapetata cu faina. Eu prefer sa folosesc hartie de copt. 
Un strat de branza data pe razatoare si ultima parte este restul compozitiei de sfecla rosie. Branza mea se vede in 2 culori pentru ca am folosit branza de oaie amestecata cu branza de capra. Eu prefer branza sarata, dar puteti folosi ce branza va place. Se lasa la cuptor 45-50 de minute, la foc mediu. Rezultatul final:

Pentru sufleul de sfecla rosie cu cartofi si branza, ingredientele sunt identice cu prima reteta, doar ca se mai adauga 3-4 cartofi medii din care se prepara un pireu. Pentru cine nu tine dieta, se poate folosi unt sau smantana la pireu. Eu nu am folosit. 
Metoda de asamblare: un strat de sfecla rosie,  1 strat de pireu de cartofi ( toata compozitia de cartofi), 1 strat de branza, 1 strat de sfecla rosie. Se obtine: 

Daca nu vreti sa va complicati cu aranjatul straturilor, puteti amesteca pireul obtinut din sfecla rosie cu cel de cartofi si cu branza. Gustul este identic, difera doar modul de prezentare.
Turnati totul in tava si masa e gata. Pofta buna! 




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu