Periuta intradentara

Ultima mea descoperire in materie de ingrijire orala este periuta intradentara. Cred ca stim deja cu totii ca periajul zilnic al dintiilor nu este de ajuns pentru o dantura curata si sanatoasa. Avem nevoie si de apa de gura si ata dentara. Eu nu ma inteleg deloc cu ata dentara. Ma enerveaza, imi este incomod de folosit, uneori se desira, indiferent de calitatea ei si ma mai dor si degetele de la ea. 
Din intamplare am vazut la sectiunea de periute de dinti niste chestiute oe care le-am asemanat cu scobitorile :)) m-am interesat si pana la urma am aflat ca au cam acelasi scop: indeparteaza resturile de mancare dintre dinti.  
 Periuta intradentara este o perie alungita, de dimensiuni mici, care se foloseste in spatiile dintre dinti, acolo unde se aduna resturi alimentare pe care nu le poti elimina intotdeauna cu periuta de dinti. Dentistul mi-a recomand sa folosesc si ata dentara si periuta intradentara, dar eu am impresia ca au acelasi scop, asa ca am scos ata din rutina mea si am inlocuit-o cu periuta intradentara.

Aceste periute incep de la dimensiuni de 0,3 mm pana la 1,3 mm (limitele astea am vazut eu in farmacie). Este recomandata o vizita la dentist pentru a determina dimensiunea potrivita pentru fiecare dinte in parte pentru ca aceste spatii dintre dinti nu sunt egale. Eu recunosc ca nu am fost si am cumparat dupa ochi. Prima data am luat de 0,9 mm, care a fost buna pentru dintii de pe arcada superioara, dar prea mare pentru cei de pe arcada inferioara. Asa ca am mai mers odata la farmacie si am cumparat de 0.6 mm. 
Modul de folosire este explicat in clipul de mai jos:
Se pot folosi ca atare sau cu putina pasta de dinti ( eu prefer varianta fara pasta). In prima saptamana de utilizare o sa iti sangereze gingiile pentru ca nu sunt obisnuite cu un astfel de tratament si cel mai probabil in acele spatii se afla deja bacterii si tartru. Eu am scapat de sangerari in a treia saptamana dupa ce am inceput periajul intradentar. Acum nu imi mai imaginez viata fara aceasta periuta. Asa am zis si dupa ce am trecut de la periuta clasica la periuta electrica. Imi simt dintii de o mie de ori mai curati dupa ce folosesc periuta electrica fata de cea normala. Si simt diferenta asta zilnic, pentru ca la birou am o periuta clasica, iar acasa cea electrica ( da, stiu, sunt nebuna ca mi-am adus periuta si pasta la birou :)) intre timp mi-am adus si o periuta intradentara, am tot arsenalul de spalat pe dinti ). 
 Periutele intradentare au filamentele montate pe o sarma subtire, invelita in plastic, ce permite o curatare sigura si delicata. Utilizarea lor previne aparitia placii dentare, a cariilor si a bolilor parodontale.
Eu una m-am convins de utilitatea ei si o folosesc zilnic. Voi stiati deja despre ea? Sunt exact 3 saptamani si 4 zile de cand am inceput sa le folosesc :))) Better late than never!


 

3 comentarii: