Curs la distanta de inspector de resurse umane, 7

Dupa cum v-am povestit luna trecuta, subiectul principal al modulului 6 al cursului de inspector de resurse umane de la Eurocor a fost salarizarea, iar daca sunteti la curent cu ultimele stiri din acest domeniu stiti deja ca de la 1 ianuarie au aparut cateva schimbari majore in Codul Fiscal. 

Am fost placut surprinsa sa aflu ca cei de la Eurocor au modificat cursul in timp util. Mi-au trimis pe email un document pdf cu aceste modificari si cateva explicatii. Deci e clar ca toti cursantii au primit aceste modificari si banuiesc eu ca vor modifica si cursurile in format scris pentru cine nu a primit deja varianta tip caiet.
Dupa ce am bagat la cap aceste modificari, am primit si urmatorul modul, cu lectiile 13 si 14. 
 Acum este timpul pentru aprofundarea informatiilor despre statul de plata, cum se calculeaza orele suplimentare, plata pe ture, extra plata pentru zilele de sarbatoare,  valoarea sporurilor ( daca exista ), indemnizatii, penalitati, prime, retineri pentru bugetul de stat, impozite, alte retineri sau mai pe scurt ce ne intereseaza pe noi ca salariati, cati bani primim in mana si cati bani am avut de dat la stat si/sau alte institurii ( gen daca platesti pensie alimentara la copii si esti obligat sa platesti direct din salariu sau daca ai avut intarzieri la banci si acum isi recupereaza banii autumat de la angajator). 
In ultima lectie din acest modul se vorbeste despre gestiunea economica, despre functiile gestionarului. Care intr-un fel ma privesc in mod direct pentru ca eu am grija de acest aspect in firma noastra, doar ca e mai pe neoficial. Si m-au cam luat palpitatiile cand am vazut ca gestionarului i se pot imputa penalitati, ca unii depun o garantie in contul firmei. Este o surpriza majora pentru mine. Nici prin cap nu mi-a dat ca poti tu plati firma daca gresesti ceva. Dar daca stau si ma gandesc bine intr-un fel e foarte logic. Daca eu am depozitat gresit marfa si se strica, cine e de vina? Bine, asta in cazul in care chiar am gresit si nu sunt inundatii sau alte chestii care nu tin de mine si daca depozitul chiar are toate conditiile necesare.De exemplu, la noi, depozitul nu e sigur, bine ca nu recunoaste nimeni asta, dar se stie in firma. Toate aceste lucruri trebuie clar stabilite prin contract, fisa postului si alte acte aditionale. In cazul meu, nici macar nu s-a discutat despre aceste aspecte, asa ca nu pot sa ma trezesc cu astfel de surprize. Dar daca aveti o astfel de functie, macar sa fiti pusi in tema, chiar daca nu ati discutat nimic in prealabil. Ca nu stii niciodata cum il taie capul pe "patronul" roman.

 Daca va intereseaza acest curs la distanta, sau orice alt curs puteti verifica daca exista in programa Eurocor pe site-ul lor oficial eurocor.ro
  

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu