Reteta: Clafoutis cu piersici

La sfarsitul saptamanii trecute am avut chef de gatit si m-am gandit sa incerc o prajitura noua.

De-alungul timpului am tot vazut pe facebook diverse retete de clafoutis, care apropo habar nu am ce inseamna, ba cu fructe de padure, ba capsuni si mi-am zis sa incerc si eu cu piersici ca tot le am in casa.


Mi se pare o reteta destul de usoara pentru un incepator ca mine, majoritatea ingredientelor le are aproape orice om in casa , asa ca am purces la treaba!

Ingrediente necesare:
  • 2-3 piersici
  • 80 g faina
  • 3 linguri Green Sugar ( sau zahar normal ) 
  • 2 oua
  • 200 ml lapte
  • 2 liguri unt topit
  • esenta de vanilie sau de rom
  • un praf de sare
Mod de prepare:
  • Se amesteca ouale treptat cu zaharul pana se obtine o consistenta de crema spumoasa. In cel mai fericit caz se mixeaza pana se dubleaza cantitatea initiala de zahar cu oua.
  • Se adauga laptele, esenta si untul topit.
  • Se incorporeaza faina in amestec si se amesteca cu o spatula, usor de jos in sus. 
  • Se spala fructele, se pot curata de coaja ( cine doreste) si se taie feliute. Se aranjeaza in tava de copt. Tava poate fi unsa cu unt si tapetata cu faina. Eu am sarit peste acest pas pentru ca am folosit o tava din silicon. 


Se toarna compozitia peste fructe. La consistenta seamana putin cu zeama de clatite, dar ceva mai grosuta.
Se lasa la cuptor 40-50 de minute la 150 grade C. In timpul coacerii se va umfla, dar dupa ce se raceste revine la normal.
Din ce am citit se presupune ca se aseamana la gust cu o budinca, asa ca ma asteptam sa imi placa aceasta prajitura. Dar de unde!? Nu-mi place deloc. Vizual aduce a budinca, dar la gust am impresia ca e un fel de lapte crud amestecat cu faina. Si mie nu-mi place laptele, da? Nu am pus gura pe lapte ( in forma pura) de la 3 ani!
La inceput am avut impresia ca e necoapta. M-am mai documentat putin si am gasit comentarii pe alte bloguri culinare, cum ca asta e doar o impresie, asa trebuie sa arate. Si ce e drept prajitura mea arata ca cele de pe net, vizual. 
Nu am avut stare toata ziua din cauza acestui "esec" , ma tot gandeam ca am gresit ceva, asa ca pe seara am repetat reteta, dar cu alte cantitati, mai multa faina, mai mult zahar, etc, de data aceasta preluate de pe blogul Jamillei si surpriza, acelasi rezultat, acelasi gust! In plus am lasat prajitura in cuptor mai mult cu vreo 15 minute, am rumenit-o bine pe margini si tot acelasi gust de lapte il  simt eu :) Deci Clafoutis-ul asta cu piersici nu-i pentru mine.

PS: celorlalti din casa le-a placut gustul, doar eu am avut probleme! Au "comandat" si unul cu visine, dar am zis pas. Nu ma astept sa-mi place nici acela, daca vor sa-si faca! 




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu