Reteta: biscuiti de post cu gris si mar

Aveam impresia ca grisul se foloseste doar la supa de galuste si cu lapte, dar recent am descoperit o reteta de biscuiti destul de gustoasa, care se incadreaza cat de cat la un regim de dieta. Nu are faina, in scimb contine fulgi de ovaz si gris. Se pot manca fara griji la micul dejun, sunt satiosi, plini de fibre, ajuta tranzitul intestinal si e 2 in 1: desert si mancare. Pentru mine cel putin :) 
Reteta in sine e super simpla, nu trebuie sa ai cine stie ce talent la gatit, asa ca hai sa trecem la treaba:

Ingrediente necesare:
  • 1 mar mare
  • 100 g fulgi de ovaz
  • 100 g gris calitate superioara
  • 3-4 linguri Green Sugar ( zahar sau orice alt indulcitor dupa gust) 
  • 30-50 ml apa ( sau suc natural de fructe ) 
Se rumenesc fulgii de ovaz, la foc mediu (  in tigaie fara ulei). Marul se da pe razatoare. Eu prefer sa decojesc marul, dar cum mai toate vitaminele sunt in coaja e mai indicat sa il lasam intreg. Se amesteca toate ingredientele si la final se adauga apa. In loc de apa eu am folosit suc natural de visine pentru a obtine o culoare rozalie, la gust nu face diferente. Poate doar sa indulceasca ceva mai mult biscuitii, dar la asa catntitate mica nu cred ca face diferenta prea tare.
Apa se pune treptat, sa nu fie prea apoasa compozitia, doar pana se leaga compozitia cat sa va permita sa modelati biscuitii.
Se modeleaza biscuitii si se dau la cuptorul preincalzit timp de 25-30 de minute la 180 de grade. Daca va plac biscuitii mai crocanti, la jumatatea timpului puteti sa ii intoarceti de pe o parte pe alta. Eu ii pastrez intr-o cutie metalica timp ( rezista cateva zile din experienta mea ) si am observat ca au gust mai bun a doua zi. 

Nu va asteptati sa fie la fel de buni ca o reteta de biscuit clasic cu faina si ciocolata, dar pentru mine a fost un experiment reusit. Am mancat ceva nou si cat de cat de dieta! Pofta buna!






0 comentarii:

Trimiteți un comentariu