Fata din Brooklin de Guillaume Musso, Recenzie

Ultima mea descoperire de la Guillaume Musso este Fata din Brooklin, un adevarat festin literar pentru devoratorii de mistere, gen thriller  intercalate cu o poveste de dragoste.
La baza acestui roman este povestea unui cuplu, Raphael si Anna, indragostiti la nebunie care planuiesc sa se casatoreasca, dar planurile lor de destrama intr-o clipa ( bine cam intr-o jumatate de ora) cand Raphael insista sa afle trecutul iubitei. Anna ii arata o poza, Raphael e socat si pleaca fara sa spuna ceva, pe drum in masina isi da seama ca ar fi trebuit sa asculte macar versiunea ei de adevar, nu sa traga concluzii propite, se intoarce inapoi, dar surpriza eroina noastra nu sta ca proasta sa astepte sa dea explicatii si isi ia talpasita. Mi se pare si normal. Adica insisti atata sa afli ceva, iar la primul semn de necaz dai bir cu fugitii fara sa mai astepti explicatiile.  Bine ca si-a venit in fire repede eroul, altfel nu imi placea de el :) 
Cu ajutorul prietenului lui politist, Raphael merge pe urmele Annei si treptat treptat afla toate secretele ei. Actiunea e captivanta, suspansul la el acasa. Ai impresia ca esti pe punctul de a descoperi marele mister, dar de unde, te afunzi si mai tare si citesti in continuare, fara sa te plictisesti, ca doar trebuie sa afli mai repede finalul. 
La un moment dat m-am cam enervat ca se lungeste atata. Sunt atatea indicii si detalii ca m-am pierdut in ele. La un moment dat m-am intors sa citesc cateva pagini din urma ca sa ma lamuresc. E si vina mea ca am trecut prea repede printre pagini, pentru ca povestea e fluida, se citeste usor si intr-un final se descurca itele, iar dragostea castiga.

Mi s-a parut putin ironic faptul ca Raphael e un scriitor faimos in carte, un book worm, care pana la nasterea fiului sau statea numai cu nasul in carti, dar de 3 ani nu a mai scris nimic pentru ca s-a ocupat de cresterea fiului lui dupa ce sotia lui l-a abandonat practic de la nastere, iar apoi in cateva zile traieste la maxim evenimente mai ceva ca in cartile lui de mister.

Ca o paranteza: actiunea se petrece in 2016, nu am mai citit niciodata o carte cu actiunea asa de apropiata de prezent, ca timp, ma refer :)) Am fost putin surprinsa sa vad localizarea (in timp) din primele pagini ale cartii. 

Daca va intereseaza aceasta carte o gasiti pe Strada Fictiunii la editura All  aici la un pret pecial de numai 32 de lei in editie cartonata ( adica copertile sunt de carton ). Mie mi-a placut mult povestea, iar daca sunteti fan carti de mister, povesti cu detectivi si pe deasupra romane de dragoste, v-o recomand cu drag.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu