Pentru toata viata de Marcus Clarke, recenzie

Cand am ales sa citesc cartea Pentru toata viata de Marcus Clarke , din scurta descriere de pe site-ul editurii All, am avut impresia ca este vorba despre o poveste simpla de dragoste. Dar m-am inselat  amarnic. Nu este vorba despre o istorioara cu happy end, ci o poveste realista dusa spre extremism. Este una din acele carti care au puterea de a te face sa treci prin emotii minunate si teribile si sa intrebi ce inseamna un om, un om slab, puternic și minunat in acelasi timp.
 Pe scurt este povestea unui tanar domn englez, din secolul al 19lea, care descopera ca este de fapt un bastard, este condamnat pentru o crima pe care nu a comis-o si pentru a isi scuti mama de rusinea cauzata, isi schimba numele si este deportat intr-o colonie din Australia. Intalneste un sistem penal inradacinat in tradare, salbaticie si cruzime. Practic toata viata lui este o serie de coincidente nefericite, este condamnat si blamat pentru toate relele din lumea, fara a avea o vina aparenta, doar aceea de a fi la locul nepotrivit in momentul nepotrivit. Si cu toate greutatile, el reuseste sa isi pastreze integritatea si sa nu isi incalce principiile morale.  

Aceasta poveste mi-a adus cumva aminte de Contele de Monte Cristo, iar la final, in cateva pagini se desfasoara si povestea de dragoste de care aveam impresia eu la inceput ca este vorba in aceasta carte. 

Iar daca stam sa ne gandim ca dupa aceasta carte s-a realizat un film si o mini serie televizata, inseamna ca e ceva de capul ei, a prins foarte bine la public si recunosc ca mi-a placut si mie.   

Gasiti romanul Pentru toata viata scris de Marcus Clarke pe site-ul editurii All, in categoria Strada Fictiunii, la un pret redus de 34 lei.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu