Reteta: spirale de cartofi cu branza

De cand sunt abonata la diverse canale de gatit , pe facebook sau youtube, de preferat cu clipuri scurte sa nu ma plictisesc, incerc tot mai multe retete. Asa se face ca am incercat  sa fac "cartofi tornado", sau mai pe romaneste spus spirale de cartofi cu branza.

Reteta in sine nu e grea, problema e la taiatul cartofului in spirala. Pe vremuri tin minte ca aveam un fel de instrument care taia direct spirale din cartof, nu stiu cum se numea, dar acum am infipt cartoful pe un bat de frigaruie si am inceput sa tai in spirala. In clip parea foarte usor, dar cand te apuci de treaba realizezi ca e greu. Pana si infiptul cartofului pe bat cere ceva forta. Pentru exemplificarea puteti urmari clipul urmator: 
Dupa ce reusiti sa taiati cartoful spirala, se unge cu unt topit dupa care se presara pe el un amestec de parmezan ras amestecat cu piper, praf de usturoi, paprika si sare. Dupa care se da la cuptor pentru jumatate de ora la 160 de grade.

Am reusit sa creez cateva spirale din cartof alb, dar cartoful dulce are alta consistenta, nu e flexibil, pur si simplu s-a rupt. 

Eu nu am avut parmezan si am folosit mozarella. Si nu am mai pus nici un alt condiment pentru ca mi s-a parut destul de sarata branza si nu mai e nevoie de altceva. Ar fi trebuit sa folosesc razatoarea mica in loc de cea mare, dar lenea e cucoana mare. In cazul meu aspectul nu e cine stie ce, dar la gust a fost super. 
Branza se topeste si creeaza o crusta delicioasa. Mi-as fi dorit sa fie crocanti ca in clipul original, dar avand in vedere ca am schimbat toata reteta nu pot sa ma plang. Data viitoare cumpar parmezan!

Retrospectiv pot spune ca ar fi trebuit sa pun si ceva sare pe cartofi, chiar daca branza a fost sarata. Iar ca o preferinta personala prefer cartoful dulce, dar orice varianta alegeti sunt sigura ca va fi pe gustul vostru. Pofta buna!



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu