Reteta clasica gnocchi din cartofi

Va vine sa credeti ca pana anul trecut eu nu auzisem de gnocchi? O verisoara mi-a explicat reteta, dar nici ea nu stia cum se numeste. Mi-a spus doar ca trebuie sa incerc guguloaiele sau galustele de cartofi. Din ce mi-am dat eu seama erau un fel de paste din cartofi si din una in alta am gasit reteta pe google sub denumirea de gnocchi. Am citit mai multe retete, dar m-am oprit la reteta clasica italiana de gnocchi din cartofi.
 Ingrediente necesare: 
- 1 kg de cartofi galbeni 
- 1 ou ( daca tineti post renuntati la el) 
- 300 g faina
- sare
- putina faina pentru modelat

Mod de prepare:
Se fierb cartofii in apa cu putina sare, cu tot cu coaja. Dupa ce se racesc se curata, se sfarama bine, sa nu faca cocoloase, se adauga oul si faina si se amesteca bine pana devine ca un aluat omogen. Aluatul este moale si lipicios.
Din aluatul obtinut se formeaza snururi. Ideal ar fi sa fie egale, la mine cu practica e mai greu. Daca avem perfectionisti printre noi, puteti imparti aluatul in cateva portii egale si apoi modelate snurile.
In general se taie bucati de 1-2 cm, nici prea mari, nici prea mici, numai bune de apucat cu furculita. 
Bucatile astfel taiate se pot modela in bilute, se pot apasa cu furculita pentru a imprima model pe ele sau pentru lenesi se pot lasa ca atare  :)) 
Exista si o forma special de gnocchi pentru modelare cu striatii, ca o paleta din lemn, dar rezultatul este identic cu cel obtinut din furculita.
 
Bucatile modelate ( dupa gustul vostru ) se lasa pe masa la uscat 10-15 minute. Intre timp se pune la fiert apa cu sare, iar cand da in clocot se adauga gnocchi. Se adauga treptat, nu toti odata, ca sa fiarba bine. In momentul cand se ridica la suprafata se scot cu o paleta si se pune urmatoarea tura. 

Mai departe se pot prepare diverse sosuri, poate fi mancare sau desert. In reteta de mai sus se pot adauga diverse adaosuri: verdeata, parmezan, unt, ardei, suc de rosii, etc. 

Gnocchi se poate pregati pe loc sau se pot congela si fierbe atunci cand aveti nevoie. Bucatile modelate se congeleaza in pungi ermetice, iar in momentul folosirii se pun direct la fiert in apa clocotita, fara decongelare prealabila. 
Eu prefer varianta clasica de gnocchi cu sos de carne ( se caleste 1 ceapa, se adauga carne tocata dupa preferinta, eu am pus pui, se pune putina apa si se lasa pe foc mic in jur de 30 de minute. Spre sfarsit se adauga putin sos de rosii/bulion/ketchup si condimente dupa gust ). 
Acest sos se poate pune direct in farfurie peste gnocchi sau se adauga gnocchi in tigaia cu sos de carne si se mai lasa 1-2 minute pe foc. Nu e mare diferenta la gust intre cele 2 metode, dar eu o prefer pe ultima. 

De cand am invatat sa fac gnocchi am repetat reteta de cateva ori, dar mereu cu acelasi sos de carne. Pe viitor vreau sa incerc si alte combinatii. Voi ce reteta de gnocchi ati incercat?

PS: respectati cantitatile de cartof si faina, sau macar proportia, altfel indiferent de cat ii fierbeti o sa fie cruzi la mijloc - cel putin asa am patit eu prima data cand am pus faina din ochi . Pofta buna!  

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu