Decorarea oualor de Paste fara vopsea

Zilele trecute a circulat pe net un tuturial super dragut cu decorarea/vopsirea oualor de Paste fara vopsea. Am mai cautat clipuri pe youtube, am inteles cum se face si am facut proba azi, sa vad daca ma incumet sa fac asa ceva in Joia Sfanta, cand se vopsesc de fel ouale la noi.
Nu sunt 100% multumita de rezultatul final, dar pentru prima incercare este destul de bine:
 Pentru vopsirea oualelor de Paste cu tehnica servetelelor de hartie se pregatesc ouale in mod clasic: degrasare si fierbere la foc mic in apa cu sare si otet.
Intre timp alegem servetelele cu modelul preferat. De obicei acestea au 2-3 straturi de hartie si doar cel superior este imprimat cu model, asa ca va trebui sa separam straturile intre ele.
 Taiem servetelul in 4 portiuni egale. Eu am urmat cu foarfeca delimitarile deja formate prin impaturirea clasica a servetelului.
Mai avem nevoie de un albus de ou batut, o pensula curata si gata, ne putem apuca de treaba. Eu am folosit o pensula veche pentru blending pe care am spalat-o bine. Se poate folosi o pensula de bucatarie, din aceea cu care se "uda" cozonacul sau o pensula de pictat, chiar o pensula de vopsit dungi pe perete, orice aveti in casa.
Se infasoara oul in servetel si se fixeaza cu pensula muiata in albus. Trebuie sa aveti grija sa nu udati servetelul cu prea mult albus pentru ca se poate rupe. Eu am patit asa de cateva ori, dar se poate remedia usor problema cu alta bucatica de servetel pusa deasupra.
Am avut 2 modele de servetele prin casa , dar chiar daca imi plac ambele, ca doar eu le-am cumparat, doar unul arata bine pe oua.
Daca servetelele sunt pictate in culori pale riscati sa se vada coaja oului prin ele. Am patit si eu asa pe portiunile in care servetelul meu este roz pal, dar nu ma deranjeaza prea tare. Dupa ce se usuca complet albusul, puteti da luciu cu ulei. Eu am sarit peste acest pas. 
Ca sa va faceti o idee mai frumoasa, va arat modelele dupa care m-am inspirat eu:

Spor la cumparat servetele! Cu cat e mai frumos modelul, cu atat aveti sanse sa arate mai bine :)

Ce parere aveti despre acesta idee, va tenteaza? 

6 comentarii:

  1. Wow,super idee,arata minunat ouale....sa stii ca am sa incerc si eu,aper sa imi iasa :))))) ,pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce dragute sunt, trecem la treaba, merci ......si pupicei !

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt sigura ca o sa te descurci. Eu am terminat 5 oua in 10 minute maxim. Te pup :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc de incurajare,iti trimit poza cu ce a iesit :))))) , pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Fetele mai cautati pe net .sunt o multime de metode cum sa-ti vopsesti ouale de pasti natural.am vazut un video cum au vopsit ouale cu matase si aratau superb..Si metoda cu servetele e frumoasa.am vazut-o pe youtube.Spor la vopsit de oua si ori cum l-e ve-ti vopsi va trebuie rabdare si indemanare .VA UREZ UN PASTE FERICIT.

    RăspundețiȘtergere