Baie de abur sau vapozon cu ozon?

Unul din cele mai bune tratamente pentru un ten curat si luminos este baia cu abur. Tin minte si acum baile de abur pe care le faceam cand eram mica pentru tratarea racelilor: ajutau la decongestionarea cailor nazale si ca efect secundar imi lasau fata luminoasa. Acum s-a inversat efectul: folosesc baia cu abur in primul rand pentru curatarea tenului si ca efect secundar ""desfundarea nasului" :).

Procedeul este simplu, cred ca il stie toata lumea: intr-o oala se fierbe apa cu diferite plante, ceaiuri si optional uleiuri esentiale. Imi prind parul sa nu ma incurce, ma aplec deasupra vasului cu apa la o distanta de aproximativ 30 de cm si ma acopar cu un prosop (destul de mare cat sa acopere capul deasupra vasului astfel incat sa blocheze aburii in interiorul spatiului creat de prosop). Primele 3-4 minute sunt cele mai dificile pentru ca aburul este fierbinte. Daca nu rezistati puteti face o pauza de cateva secunde sau sa ridicati putin prosopul pentru a lasa aerul sa intre. Pentru cine are tenul sensibil este indicat aburul pentru 3-5 minute, pentru tenul normal 5 minute si pentru tenul gras 8-10 minute. Eu stau cam 8 minute. Imi place sa imi spal apoi fata cu lichidul caldut: ori umezesc o discheta hidratanta in ceai ori ma spal direct cu el pe fata. La final imi clatesc fata cu apa rece pentru inchiderea porilor. Eu prefer sa folosesc ceai de musetelsi cateva picaturi de ulei de lamaie. Acest tratament este bun si pentru eliminarea punctelor negre. Se face o data la doua saptamani, nu mai des pentru ca altfel riscati sa agresati tenul. Acest tratament este indicat a se folosi seara pentru a evita machiajul si praful. 

In teorie pare un procedeu usor si rapid. Pentru mine nu este, probabil pentru ca nu am rabdare deloc. De cand am mers prima data la un salon de cosmetica si am descoperit vapozonul cu ozon, baia cu abur a decazut din drepturi. Pentru mine este mult mai simplu sa pun apa in vapozon, sa ma asez pe pat si sa apas un buton. In primul rand este mai comod pentru ca stau intinsa, nu pe scaun si ma pot relaxa in voie. Daca folosesc si uleiuri esentiale atunci chiar ca ma simt ca la spa direct la mine acasa. 
Vapozonul elibereaza abur si ozonoterapie. Are efect de "inmuiere" a pielii si favorizeaza astfel extragerea comedoanelor (cosuri mai pe romaneste), elibereaza toxinele din ten, curata pielea de celulele moarte, pune circulatia in miscare si pentru ca deschide porii, cremele si tratamente aplicate ulterior intra mai repede in piele si au un efect mai bun. Tenul este vizibil mai luminos. 

Este un aparat cosmetic usor de folosit, citesti odata instructiunile si nu ai nevoie de alte informatii. Pretul varieaza intre 300 si 900 de lei, in functie de capacitatea vasului in care se pune apa, diverse functii (gen atentionare nivel apa, picior reglabil sau nu) si firma producatorului. Eu cred ca merita sa investesti intr-un astfel de aparat. Ati folosit un astfel de instrument, ce parere aveti despre el? Preferati varianta clasica a baii cu abur sau vapozonul? 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu