Rulada cu crema de budinca sau dulceata de fructe

In fiecare zi mananc ceva dulce, chiar daca sunt la dieta sau nu. Recent am inceput sa inlocuiesc dulciurile din comert cu prajituri facute in casa. Recent v-am prezentat o reteta de tort http://cheriebellemarie.blogspot.ro/2014/03/tort-cu-fructe-de-padure-si-budinca-de.html , acum a venit timpul unei retete asemanatoare, dar mai rapid de facut: o rulada.

Pentru blat avem nevoie de:
- 2/3 oua (daca sunt oua de marime mica 2, daca sunt mai mari 3)
- 2 linguri tarate de ovaz macinate (merg si nemacinate, la gust nu e diferenta, doar in aspectul blatului)
- 1 lingura tarate de grau macinate
- 1 lingurita praf de copt
- 3 linguri crema branza cu 0,2% grasime sau 3 linguri iaurt grecesc
- indulcitor dupa gust
- esenta

Pentru crema ne trebuie:
- 1 plic budinca (ciocolata, vanilie sau capsuni)
- 400 ml de lapte
SAU:
- dulceata de fructe

Metoda de preparare:
- separam albusul de galbenus
- batem albusurile spuma cu un praf de sare


( albusul spuma trebuie sa fie tare, sa nu se miste daca intoarcem castronul invers )
- amestecam toate ingredientele uscate si le turnam treptat peste galbenusuri

- incorporam albusurile batute spuma in amestecul de mai sus.

Am pus folie de copt in tava aragazului si am turnat compozitia peste, incercand sa-i dau o forma dreptunghiulara cat mai uniforma. O lasam la cuptor aproximativ 35 de minute, sau pana trece testul scobitorii.

Crema de budinca se prepara conform instructionilor de pe plic: amestecam praful de budinca cu indulcitor si cateva linguri de lapte, iar restul laptelui il punem la fiert.
Eu am folosit budinca de vanilie, peste care am pus o lingurita de cacao pentru ca nu-mi place budinca de ciocolata cumparata, mi se pare ca are gustul de cacao prea pronuntat.


Apoi turnam compozitia peste lapte si amestecam continuu sa nu se formeze cocoloase.


O lasam sa se raceasca pentru cateva minute, iar apoi o intindem peste foaia de rulada.


Si incepem sa o rulam.


Sau in loc de crema de budinca, putem pune dulceata peste foaia de rulada.

 
Se da la rece pentru minim 2 ore daca am folosit crema de budinca, daca am folosit dulceata doar jumatate de ora pana se raceste blatul. 
Se prepara foarte usor, rapid si este foarte buna la gust. Si sa nu uitam ca are si putine calorii.
Am uitat sa fac poze cu sectiunea de rulada cu gem taiata, am facut doar pentru cea cu budinca:


Pofta buna!



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu